Ürünler

Parent Previous Next

                                                                                                                                                                                                                                                                 

Ürünler

                     

                                                                                                         

               



Myasoftun ürünler bölümü, alım satımı yapılan ticari malların tanımlanmasında, takibinde, ve her türlü değişiklik işlemlerinin yönetildiği kısımdır.
8 türde ürün kartı tanımlanabilir. Firmanın sahip olduğu modüle göre bu türler değişebilir. Bu ürün türleri;


  1. Standart Ürün
  2. Üst Ürün
  3. Alt Ürün
  4. Mamül Ürün
  5. Hammadde
  6. Mix&Match Ürün
  7. Menü Ürün
  8. Varyantlı Ürün


Ürün liste ekranının altında bulunan ürün türü default olarak Standart Ürün olarak gelmektedir. Tanımlanacak ürünün türü bu bölümden değiştirilebilir.

Ürün Ekleme:






açılan uyarıda Tamam butonuna tıklanarak, seçilen kategoriye ait stok kartları tanımlanabilir.




Yukaridaki seçeneklerden Ekle butonuna tıklanırsa Ürün Türü alanında hangi ürün seçilmişse otomatik olarak seçilen ürün türü başlığı altında ürün kartı tanımlanır. Ayrıca İncele butonu yardımıyla listelenen ürün kartları incelenebilir ve Değiştir butonu ile de ürün kartlarında değişiklik yapılabilir. Yazdır butonuna basılırsa da listelenen ürünlerin yazıcıdan çıktısı alınabilir.



Bul butonu ile Myasoft grid yapısını kullanarak gruplandırılanan ürünler, kolon başlıklarını kullanılarak kısa yoldan filtrelenebilir.


Barkod butonu yardımıyla da seçilen ürün için etiket basılabilir. Bu butona tıkladıktan sonra onay ekranı pop-up şeklinde görülür. Evet butonuna tıklanarak barkod basma işlemi onaylanabilir. İşlem iptal edilecekse Hayır butonuna tıklanır.



Barkod butonuna tıklandıktan sonra Etiketleme ekranı pop-up şeklinde görülür. Bu ekranda Etiket Türü seçildikten sonra Yazıcı ayarları yapılır ve Etiket Bas butonu tıklanarak Etiket yazdırılır. Etiket yazıcıya gönderilmeden önce Windows Tasarım hali de görülebilir.



Ürünler Modülü İşlemleri


Ürünler ekranında sağ tıklama/F9 yapıldığı zaman;



Açılan bu pencerede ürünler üzerinde yapılabilecek bütün işlemler görülebilir.


















Aynı brüt kar marjı oranına sahip iki üründen stok devir hızı daha iyi olan, her zaman perakendeci için tercih edilen üründür. Bir ürünün sadece brüt kar marjı oranının veya sadece stok devir hızının iyi olması, o ürünü iyi yapmaz. Stok devir hızı yüksek ürünlere fazla para bağlanması, başka ürünlere yeterince yatırım yapılmamasına ve dolayısıyla da karlı yatırım fırsatların kaçırılmasına veya müşteri kaybına neden olabilir.




















Ürünler menü başlığı içinde Shift / Ctrl ile çoklu şeçim yapılan  ürünler üzerinde de sağ tıklandığı veya F9 tuşuna basıldığı zaman bu alanda yapılan bütün işlemler kısayoldan yapılabilir. Bu özellik, farklı ürünler üzerinde yapılacak olan işlemler aynı ise kullanıcılara zamandan tasarruf etme avantajı sağlar.

















MYASOFT’ta aşağıdaki menü başlıkları kullanılarak ürün kartları tanımlanır.


  1. Genel



Ürün Kartı oluştururken ürüne ait Genel bilgiler Ürün Genel Bilgileri tablosundan  girilir.


Genel menüsü alan başlık bilgileri;



Örnek olarak MARKA.0001 kodu ve ona bağlı ürün açılıp kayıt edildikten sonra ikinci kod, MARKA.0002 kodu, MARKA. yazılıp,  CTRL+S tuşuna basılarak oluşturulabilir.












KDV tablosu alan başlık bilgileri;









Check Digit Hesaplanması;

Tanıtılan ürünlerin üzerinde EAN 13’lü ve 8’li kendi barkodları varsa barkod alanına barkaodları girilir. Ancak üzerinde barkod bulunmayan ürünler içinse system tarafından barkod üretilir. MYASOFT’ta adetli ve ağırlıklı satışlar için daha önce tanımlanmış olan kırılımlı 2 basamaklı barkod flagları aşağıdaki gibidir. Ancak bu flaglar sektöre veya kullanıcıya göre özel olarak tanımlanabilir. Yani sistemde 22 ve 27 barkod flagları adetli satışlar için tanımlanmışsa bu flaglar daha sonra değiştirilebilir. 22, 27 yerine XX gibi iki basamaklı bir  flag sayısı adetli satışlar için BM olarak atanabilir.




Myasoft içerisinde tanımlanan barkod maskeleri, ürün kartlarımızı açarken kullanacağımız barkod şablonunu belirlemiş olur. Ürün kartı içerisinde, ana birim barkodları hanesinde bulunan BM (Barkod Maskesi) buton yukarıda ki örnekte belirtilen şablonlara göre  barkod oluşturur.


Örneğin;





Barkod Değeri: X1X2X3X4X5X6X7X8X9X10X11X12X13


1.Adım: Barkod değerinin çift haneleri toplanır.


X2+X4+X6+X8+X10+X12


2.Adım: 1.Adımda çıkan sayı 3 ile çarpılır.


3.Adım: Barkod değerinin tek haneleri toplanır.
 

X1+X3+X5+X7+X9+X11


4.Adım: 2 nci ve 3 üncü adımda elde edilen sayılar toplanır.


5.Adım: 4 üncü adımda çıkan rakam kendisinden büyük 10 sayısının katından çıkartılır.


Sonuç: 6 ncı adımda elde edilen sayı kontrol basamağı CD(Check Digit) rakamıdır.






Alttaki tanımlar ürünlerin detaylarının daha ayrıntılı şekilde girilmesini ve buna bağlı olarak daha rahat erişim ve raporlama şeçeneklerini kullanıcılara sunar.

Bu tanımlar firma kullanım alanına göre özelleştirilebilirdir. (Sezon, Renk, Beden; Marka, Teminci, Üretici gibi)









  1. Lokasyon Kriterleri





Bu sistem sayesinde ürünün sipariş aralığı;






Lokasyon Kriterleri menüsündeyken Elektronik Raf Etiketi ayarları yapılırken Test seçeneğine tıklarsak ürünü ait raf etiketinin Windows destekli görselini görülebilir ve gerekli ayarlar buradan yapılabilir. Ayarlar yapıldıktan sonra elektronik raf etiketi Gönder Tag ID butonuna tıklanarak oluşturulabilir. Eğer işleme devam etmek istenmiyorsa da Vazgeç butonuna tıklanır.


Alan Yönetimi kısmından ürüne ait alan kodu alan adı alan hacmi gibi gerekli opsiyonel bilgiler girilebilir. Bu özellik sayesinde ürünün hacmine göre raf ayarlanabilir ve alan kontrolü yapılabilir.






Alış Fiyatları Tablosunda herhangi bir cariyi seçtiğimiz zaman, mal alım faturasına işlenen ilgili tedarikçi ve o tedarikçiden alınan alış fiyatı ilgili alanlara otomatik olarak getirilecektir. Eğer tedarikçi ile yapılmış bir sözleşme varsa bu ürünün iskontoları da ilgili alana yansıyacaktır. Ayrıca MYASOFT SİSTEM bu menüdeyken kullanıcıya, aldığı ürünün satış fiyatını belirleyebilir ve ürüne ait dip iskontoları elle girebilmesini sağlar. Hedef Kar bölümüne yüzde olarak bir rakam girip SF Güncelle tuşuna bastığımız zaman karşımıza çıkan pop-up ta alış fiyatına ilişkin bilgiler doğru ise Güncelle butonuna tıklayarak alış fiyatı otomatik olarak güncellenebilir, eğer bilgiler doğru değilse vazgeç butonuna tıklanarak da SF’ı tekrar kontrol edildikten sonra belirlenebilir.



İndirim/İskonto Tutarı=Fiyatx%1.İskonto Tutarı


Net Fiyat=Fiyat-İskonto Tutarı




Not: Satış Fiyatları Tablosu'nda, Satış Fiyat Türü ve Birim kolon başlıkları altından istenilen seçimler yapılarak aynı ürün için farklı fiyat türü ve birim kombinasyonları yapılarak farklı fiyatlandırma yapılabilir. Örneğin: 1. Fiyat Türü+1. Birim Barkod seçimleri yapıldığı zaman; ürün, belirlenen 1. Birim Barkodu ile satılacağı zaman 1. Fiyat Türü üzerinden satılır.


  1. Web Satış Bilgileri



Web Satış Bilgileri menüsünden ürünün web satışı varsa bu özellik aktifleştirilir. Üründe eğer fiyat değişikliği yapılacaksa   butonu aktifleştirilerek web fiyat durumu alanından değişim türü seçilir ve Değişim alanına değişim oranına göre değişim miktarı girildikten sonra Web Fiyatlarını Güncelle butonuna tıklanır. Değişiklikler tamamlandıktan sonra ayarları kaydetmek için Kaydet, işlemi iptal etmek için ise Vazgeç butonuna tıklanır.


Ayrıca bu menüdeyken ilgili ürün için Fiyatlar tablosu altından 3 farklı web satış fiyatı belirlenebilir.


  1. Ürün Özellikleri



Ürün Özellikleri menüsünde ürüne ait özellikler girilir. İşleme devam etmek için Kaydet, işlemi iptal etmek içinse Vazgeç butonuna tıklanır.


Ürün Özellikleri menüsü alan başlık bilgileri;














İndirim Tipi alanı da kampanya dahilinde indirim seçeneklerininin belirlendiği alandır.






Bu alanda ürünün satış durumu seçilir.




Bu alana ürünleri satan kişiler varsa ve bu kişiler satış elemanı olarak çalışıp üründen prim alıyorsa Satıcı Kodu Girişi Zorunlu seçilir ve seçilen ürün kasadan satıldığı zaman satıcı kodu sorar. Satıcı Kodu Girilmez seçeneği aktifse bu ürün için satıcı kodu girilemez.


Bu alana ürünün rafta kalabileceği süre gün, hafta, ay ve yıl olarak yazılabilir.


 İlgili ürün için alım yapıldığında, bu alana girdiğimiz oran miktarı kadar Fire fişi MYASOFT SİSTEM tarafından otomatik oluşturulur ve alım miktarından düşülür.


Bu alanda ürünün taksitli satışı ile ilgili seçeneklerin düzenlendiği alandır. Altta bulunan Ürüne Özel Bilgi Sor seçeneği ise ürünü kasa okurken bu ürün altına kasa klavyesi ile not girebilmeyi sağlar.


Bu alana ürünün ambalaj boyutları ile ilgili bilgileri girilebilir.


Bu alanda genuis kasalar için kullanılacak olan puan katsayıları belirlenir.


Bu alanda ürünün birim fiyatının belirlenebilmesi için Etiket Çarpanı alanına ürünün birim fiyat çarpanı girilir.


  1. Muhasebe Kodları



Muhasebe Kodları menüsündeyken Muhasebe Hesap Planı Tanımına göre işletmeler istediği hesapları seçip, muhasebe kod tanımı yapabilir ve  muhasebe kayıtlarında kullanabilirler. Myasoftta bu standart hesap planı daha önceden tanımlanmıştır.

Hesap planı listelenir ve ilgili muhasebe hesabı seçilir. Kartlar üzerinde verilen bu kodlar, karta ait işlemlere öndeğer olarak aktarılır. Ancak yapılan işlem farklı bir muhasebe hesabında izlenecekse işleme ait fiş ya da faturada değiştirilebilir.





  1.  Rakip Ürünler       






  1. Myares/Myapos



Myares menüsü restoran yönetimlerinde kullanılır. Sipariş fişlerinin kontrolü bu menü altından yapılır. Marka Bas, Mutfak Yazıcısından ayrı bas sıra no gibi islemler buradan yönetilir. Diger tablosu altından da ürünü ait bilgiler (cost) girilir. Buton ayarları toblosundan da ürünün diğer ürünlerden ayırt edilmesi istiyorsak ürüne ait renk tanımları yapabiliriz. Mutfak mesajları kısmından da ek bilgiler mutfağa buradan iletilebilir. Örneğin müşteri az yağlı döner istiyorsa sipariş oluşturulurken buradan ek bilgi olarak girilebilir.


MyaRes Ürün Özellikleri tablosunda 1 Genel menüsü satır başlık bilgileri ;










Mutfak Yazıcı Tanımları tablosundan;


Tür, Lokasyon, Kat No ve Yazıcı seçenekleri belirlenebilir. Bu alanın mantığı birden fazla kat olan ve bu katlarda mutfaklar olan restaurantlar için istenilen ürünün istenilen kat yazıcısından çıkması için yapılan ayarlardır. Mesela A ürünü 1. katta mutfak 1 yazıcısından çıkartılırken, 2. katta bu ürün mutfak 2 yazıcısından da çıkartılabilir. Eğer tek katlı bir lokasyon var ise ilgili yazıcı seçilip, tek bir yazıcıya yönlendirme yapılır.


Diğer 2  ; Bu alanda ürünün muhteviyat bilgileri, fatura grubu girebilir.




  1. Diğer



Diger menüsünden ürünün Depozitosu varsa girilir.

Mix&Match Ürün Ekleme;




Birden fazla standart ürün , alt ürün veya mamül ürünün bir araya getirilip bağlanıp ayrı bir ürün şeklinde satışı yapılan ürün kartıdır. Örnek; Yılbaşı Sepeti, Ramazan Paketi , Karışık Kuruyemiş, Karışık Kuru Pasta gibi farklı ürünlerin biraraya gelerek oluşturduğu paket ürünlerdir. Stok girişi Stok Fişlerindeki Mix&Match fiş ile yapılır. Mix&Match ürün kartını oluştururken diğer ürün kartları ile yapılan aynı menü işlemleri yapılır. Ancak Bu kartı oluştururken  Mix&Match İçerik menüsü aktif olarak gelir ve mix&match paketini oluşturacak olan ürünler listelendikten sonra gereken ürünler bu menüden seçilir. Kaydet butonuna tıklanır. İşlemi iptal etmek içinse Vazgeç butonuna tıklanır. (Bkz. Mix&Match fişi)



Ayrıca Mix&Match ürününü eklerken Genel menüsündeyken Ürün alış KDV’si alanına alış KDV’si girilemez. Çünkü bu ürün türü bir kaç tane sistemde kayıtlı ürünün paketlenmesi ile oluşturulacağı için sadece satış KDV’si belirleyebiliriz. MYASOFT olarak satış KDV’si belirlenirken mix&match içeriğini oluşturan ürünlerin hepsinin KDV’si % 8 ise satış KDV’si % 8,  % 18 ise % 18 seçilmelidir.



Diğer ürünlerden farklı olarak Alış/Satış Fiyatları menüsündeyken sadece satış fiyatına ait özellikleri görülebilir ve satış fiyatı belirlendikten sonra ürün satış fiyatına ilişkin işlemler yapılabilir.



Mix&Match ürün kartını oluştururken diğer ürün kartları ile yapılan aynı menü işlemleri yapılır. Ancak Bu kartı oluştururken  Mix&Match İçerik menüsü aktif olarak gelir ve mix&match paketini oluşturacak olan ürünler Ürün Kod ve Ürün Açıklama kolon başlıkları altında butonuna tıklanarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Ürünler ekranından seçilir,  paket içindeki miktarı belirtilerek kaydet butonuna tıklanır. İşlemi iptal etmek içinse Vazgeç butonuna tıklanır.


Menü Ürün Ekleme;





Yiyecek içecek sektöründe kullanılan mamül veya standart üründen oluşan ürün tipidir. Müşteri tercihine göre satış esnasında içindeki ürün çeşitleri değişebilir. Menü ürün satışına tıklandığı zaman bu seçenekleri gösterir.


Örneğin; Menü 1 ürünü satılacağı zaman müşteriye içecek tercihi veya varsa tatlı tercihi sorulup satış gerçekleştirilir. Bu sayede menülerle tercih edilen ürünlerin de stokları doğru şekilde tutulmuş olur.









Varyant Ürün Ekleme;


Renk, beden, boyut, cinsiyet gibi seçenekleri (varyantları) aynı anda bir üründe kullanılmak istenirse bu varyant sistemi üzerinden yapılabilir. Varyant Sistemi ile aynı ürünü; farklı özellikleri nedeniyle kullanıcı, ayrı ayrı sisteme eklemek zorunda kalmaz.



Ürün Türü Varyantlı Ürün seçildikten sonra Ekle butonuna tıklanarak veya Sağ TıklaàEkleàVaryantlı Ürün işlemleri takip edildiğinde açılan Yeni Varyant Ürün ekranında standart menü işlemleri yapılıp, Kaydet butonuna tıklanırsa Varyantlı Ürün kartları oluşturulabilir.



Ürünün barkodu varsa ana barkod alanına girilir. Ürünün barkodu yoksa ürüne ait renk, beden ve sezon kodları girildikten sonra Ana Barkod alanında SRB seçeneğine tıklanırsa, ürüne MYASOFT SİSTEM tarafından otomatik olarak barkod atanır.







Varyant Ürün Kartı oluştururken Varyant Ürünler menüsü sayesinde sistemde daha önce tanımlanmış Özel Kod tanımlarını kullanarak bir ürün kartı oluştururken tek barkodla o ürüne ait renk ve beden seçeneklerini elle tek tek girmeden Renk Kartelası alanından ürüne ait renk seçeneklerinin tanımlandığı Renk Kartelası, Beden Serisi alanından da ürüne ait beden seçeneklerinin tanımlandığı Beden Serisi seçilir ve Varyant Ürün Oluştur butonuna tıklanır.




Açılan Varyant Oluşturma ekranında, Renk Kartelası'nda tanımlanmış renk seçeneklerinden oluşturulacak varyant ürünlerin renkleri seçilir. Sonraki butonuna tıklanır.



Bir sonraki adımda Beden Serisi'nde tanımlanmış beden seçeneklerinden oluşturulacak varyant ürünlerin bedenleri seçilir. Sonraki butonuna tıklanır.








Bu şekilde ihtiyaçlara göre tek bir ürün ekleyerek o ürünün altına seçenekler tanımlanabilir. Varyantlar için ayrı fiyatlar, ayrı fotoğraflar girilebilir. Oluşturulan varyant ürünler Satın Alma Yönetimi-Ürünler ekranında ayrı ayrı satırlarda listelenir.






Mamül Ekleme;



Bir ticari mal gibi bütün olarak almadığınız, stokta var olan hammadde ve yarı mamül/mamülleri kullanarak oluşturulan ürün kartı tanımıdır. Bir mamül ürün tanımlanırken ürün kartı içerisinde mamülü oluşturan hammadelerin ve kullanım miktarlarının reçete şeklinde girilmesi gerekir. Ürün Türü Mamul seçildikten sonra Ekle butonuna tıklanarak veya Sağ TıklaàEkleàMamul işlemleri takip edilerek açılan Yeni Mamul Ürün ekranında standart menü işlemleri yapılıp, Kaydet butonuna tıklanırsa mamul ürün kartları oluşturulabilir.










Hammadde Ekleme:



Üretimi yapılıp satışı gerçekleştirilen Mamül Ürünleri oluşturan girdi ürünleridir. Hammaddelerin Perakende satış koşulları yoktur. (Toptan satışları vardır.) Satınalma Yönetimi ile depo ve mağaza sisteminde kullanılabilir. Ürün Türü Hammadde seçildikten sonra Ekle butonuna tıklanarak veya Sağ TıklaàEkleàHammadde işlemleri takip edildiğinde açılan Yeni Hammadde ekranında standart menü işlemleri yapılıp Kaydet butonuna tıklanırsa Hammadde ürün kartları oluşturulabilir.

Standart Ürün Ekleme;



Alımı ve satımı tek bir barkod üzerinden takip edilen  ( burada sözü geçen ek barkodlar değildir) alındığı gibi satılan, herhangi bir işlemden geçmeyen , envanter değeri kendine ait olan ticari mallardır. Ürün kaydı bir kere yapıldıktan sonra, tüm takip işlemleri (giriş, çıkış, maliyet v.s.) bu kart üzerinde yapılır. Üretici firma bir değişiklik yapmazsa, ürün kaydında da değişiklik yapılmasına gerek kalmaz. Ürün Türü Standart seçildikten sonra Ekle butonuna tıklanarak veya Sağ TıklaàEkleàStandart Ürün işlemleri takip edildiğinde açılan Yeni Standart Ürün sayfasında menü işlemleri yapılıp, Kaydet butonuna tıklanırsa standart ürün kartları oluşturulabilir.


Üst-Alt Ürün Ekleme;


Alış fiyatı ve koşulları aynı olup , ama satışa sunulmadan önce işlenen , farklılaşan veya satış barkodlarıyla  satış fiyatları ve koşulları farklı olabilecek ürün kartlarının tanımlanarak , satınalma ve satış takibini kolaylaştıracak ürün tanımıdır.
Burada erişim ağacından Satın Alma YönetimiàÜrünleràSağ TıklaàEkleàÜst Ürün işlemleri takip edildiğinde açılan Yeni Üst Ürün ekranında standart menü işlemleri yapılıp, Kaydet butonuna tıklanırsa üst ürün kartları oluşturulabilir.







Örnek: Etin, dana karkas olarak satın alınıp, dana kıyma, dana kuşbaşı,dana bonfile olarak satılması gibi.



Ürünler ekranı aynı zamanda ürünlerin stok kontrolü de yapılabilir. Kullanıcı bu ekranda EM(Eldeki Miktar) ve KEM(Kullanılabilir Eldeki Miktar) kolon başlıkları altından ürün stok miktarlarını görebilir.


Bu alanlar üzerindeki zemin rengi;












Ürün Kodu ve Açıklaması alanı renklendirmesi : Eğer Ürün Kodu ve Açıklaması alanlarında ürün adının ve kodunun bulunduğu zeminin rengi sütlü kahverengi ise o ürüne ait PROMOSYON bulunduğu anlamına gelir.


Ürün Kodu ve Açıklaması alanı renklendirmesi  : Eğer Ürün Kodu ve Açıklaması alanlarında ürün kodu ve adının bulunduğu zeminin renği açık yeşil ise o ürüne ESL Raf Etiketi tanımı yapıldığı anlamına gelir.

Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.